ביעור חמץ • המלחמה של קובי לוי: להוציא את האייפון מהבתים בנתניה // שיחה

    יוסי אשר 5 Comment on ביעור חמץ • המלחמה של קובי לוי: להוציא את האייפון מהבתים בנתניה // שיחה
    20:23
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on שרים וח"כים תוקפים את המינויים בצה"ל: "אין מנדט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שמספר טרגדיות התגלגלו לפתחו, החליט הסופר קובי לוי לפתוח במאבק עיקש לעקור את הרעה החולה – האייפונים ודומיהם בקרב הציבור החרדי הנתנייתי. "אני מתבייש שהתעוררתי מאוחר, אבל הגיע הזמן שלא נעשה שקר בנפשנו. מטה המאבק לביעור הפלאפונים הטמאים ולטוהר המחנה יגיע לכל יהודי חרדי בעיר" מבטיח לוי.

    "רק לאחרונה נחשפתי לאסונות בנפש ולטרגדיות משפחתיות נוראיות שגרמו הפלאפונים הטמאים, והחלטתי לשים קץ לזוועה הזו, שכרוכה בחילול השם ובביזוי גדולי ישראל. כל גדולי הדור, ספרדים ואשכנזים, פסקו חד משמעית להחליף לכשרים, ולטהר את ביתם ונפשם. חובה עלינו כרבנים ואנשי ציבור בנתניה, לנער, לחבוט ולטלטל כל מי שמחזיק מכשיר טמא ומחפש מליוני הצדקות ותרוצים להסתובב עם העקרב הזה בידיים" הוא נסער.

    ברזומה של קובי לוי, 55, סופר ועתונאי, יו"ר תנועת הרווחה והחינוך, רשומים לא מעט מאבקים ציבוריים ב- 25 השנים האחרונות. מכריו וידידיו הרחוקים והקרובים יודעים, שאם הוא יצא מן הקנה, קשה מאד לעצור אותו, ולמרות חזותו הנינוחה והחביבה, כשצריך להכות בברזל הלוהט או לעקור שיח קוצני עם הידיים הוא עושה זאת ללא ניד עפעף וללא שום חשש "מה יגידו, ומי יגידו".

    הפלאפונים הלא כשרים הינם תופעה עגומה המאפיינת רבים וטובים, מדוע נזעקת כל כך מאוחר לדגל
    "לדאבוני נחשפתי לזוועה הזו רק לאחרונה. לא תארתי לעצמי עד כמה הריקבון והשיפלות הם עמוקים. יום אחד בשבוע שעבר, לאחר ששפכו דם של נערה חרדית תמימה במכשירי התועבה שבידי חרדים, קלטתי שאם אני שותק, אני עתיד ליתן את הדין על כך, מן הסיבה הפשוטה, שיש לי אחריות והשפעה ציבורית, ועיני – משום מה – נעצמות להם. מאדישות? מקרירות הלב? לא יודע. אבל לא עוד".

    אתה באמת סבור שניתן לשכנע מאות רבות של חרדים לקנות מכשיר כשר אחרי שהתרגלו למנעמי האינטרנט ושאר הריגושים?
    "כן, בהחלט. יש רבבות שמחזיקים פלאפונים כשרים ושמעו לדעת גדולי ישראל. לענייננו, נתניה היא עיר קטנה, כולם פה מכירים את כולם, ומי שיש לו מקצוע, תפקיד ומעמד ציבורי לא יכול להרשות לעצמו לאחוז בפלאפון שהוא נחש ארסי, המאיים על שלמות המשפחה ועלול לגרום לקריסת הבית היהודי. מורים, מנהלים, משגיחי כשרות ונציגי ציבור חרדיים שמחזיקים אייפונים ודומיו הם מחללי שם שמים, הם חשודים על עריות, ואת זה לא אני אומר, גדולי התורה כ-ו-ל-ם טוענים זאת. יותר מזה, רב עם אייפון פסול לעדות, ואינו יכול לקדש, כך פסקו גדולי הדור, שלא לדבר על סופרי סת"ם שכל מוצריהם פסולים. לא נעים לשמוע אבל זה מה יש, זו האמת ונשים לה קץ בעזרת השם".

    איך יתנהל המאבק נגד התופעה?
    "ובכן, הפעולה הראשונה שעשיתי היא כינוס האנשים והפעילים שבתנועת הרווחה והחינוך, הנושאים תפקיד ציבורי, כמחנכים, מורים, מנהלים ונציגי ציבור. לרובם כבר היו פלאפונים כשרים, והשאר קיבלו מייד עול מלכות שמים, והחליפו לפלאפונים כשרים. לא יעלה על הדעת שמנהל ומחנך, יחנכו ליראת-שמים ויחזיקו תועבה שכזו בפרהסיה. אני זועם על עצמי ששתקתי על כך עד היום, אבל חזרה בתשובה ניתן לעשות עד זיבולא בתרייתא. בנוסף, כל בי"ס חרדי, לא יכול להתיר להורים להסתובב עם התועבה הזו. הנהלה שלא נותנת הנחייה כזו, צריך להעיר אותה. אם תעירו, ואם תעוררו".

    ומה הלאה?
    "אחרי שנטלתי את הקורה מבין עיני, פניתי לכל מנהלי תלמודי התורה בעיר וביקשתי שיעשו פעולת טיהור מתבקשת, ויחייבו כל מחנך – אם יש כזה – להיפטר מן המכשיר הטמא ולקנות מכשיר חדש כשר עם אישור ועד הרבנים. בנוסף, אין לי שום בעייה להודיע בשער בת-רבים שיש ת"ת או בי"ס שבו מחנכים או מחנכות מחזיקים מכשיר טמא, ואעשה ככל שביכולתי למנוע רישום למוסד שכזה שמחללים בו שם שמים. מנהל ומנהלת שיתעלמו מהפסיקה הברורה הזו, עם כל הכבוד, שילכו לנהל חנות נעליים או דוכן פלאפל, הם לא שייכים לבית ספרנו. זה נשמע אולי אגרסיבי, אבל זו האמת בלי גינוני נימוס. אסור להפקיד בידם חינוך ילדים ונשמות של תינוקות של בית רבן. לשמחתי יש הענות, רבים כבר החליפו לכשר, ואמשיך לעקוב אחרי הסרבנים. אנסה לשכנע בנועם, וגם שלא בנועם".

    ומשגיחי כשרות, מה לגביהם?
    יפה שאלת. שלחתי מכתב מפורט בנדון לרב העיר הרה"ג קלמן בר וכמובן שהוא הסכים איתי, שמשגיח כשרות שמחובר לתועבות הללו, אין לו נאמנות על נפשו, ובוודאי שאין לו נאמנות על כשרות המזון של כלל הציבור. נכון לעכשיו הנושא נבדק, ואני מאמין שבדרכי נועם משגיחי הכשרות, ופקידים, ועוד נושאי משרה נוספים, יעשו את הצעד המתבקש.

    ורבנים?
    "היש חילול שם שמים גדול יותר מן העובדה, שרב של קהילה, רב בית כנסת או מגיד שיעור, מחובר לכל הרוע והסיאוב שבעולם? היש ערך לתורה שלו? זו רק מן השפה ולחוץ. ויתירה על כך, שום יראת-שמים ודבקות למצוות הוא לא יצליח להנחיל לתלמידיו, הוא עושה שקר בנפשו, וגם עושה שקר בנפשם, זו פשוט מלאכת רמייה. נער הייתי וגם זקנתי ולדאבוני כמה וכמה "רבנים" שכאלה נפלו לשאול תחתיות וגררו איתם עוד כמה נשמות מסכנות, הרסו משפחות ופגעו בנפשות של ילדים. "רבנים" שכאלה פוגמים בשלום הבית של עצמם, ושל תלמידיהם והנני יודע היטב על מה אני מדבר".

    אתה עתונאי ותיק מאד, ועתונאים יכולים לשאת מכשיר כזה?
    "עתונאי או בעל עתון המגדיר עצמו כשייך לעולם התורה, חייב להישמע לדעת גדולי הדור, ולהחזיק מכשיר כשר. אם הוא בז לפסיקותיהם, אזי העתון שלו, המאמרים שלו, ההגיגים והחדשות שלו, חצובים מאותה מדמנה של סחי ומאוס. הוא מזיק לעולם התורה, הוא מכשיל את הרבים. לכשעצמי, אעשה הכל כדי שחומרים פסולים אלה יושלכו לפח האשפה, ולא ייכנסו לבתי ישראל. העתונות החרדית המקומית תנקה את עצמה, אין לי ספק בכך".

    אתה אופטימי?
    "מאד. לפני יותר משנתיים, מאות הורי תלמידות בבי"ס "בית מרגלית" קיבלו את פסיקותיו של מו"ר הרה"ג יעקב הלפרט והחליפו למכשירים כשרים. מה שהורה מבין לא מבין רב? לא מבין מלמד? מה שהצליח ב"בית מרגלית" יכול להצליח בכל מקום. היום ההורים מודים לנו על כך, שדאגנו לרוחניות של הבית שלהם. הרב יהודה גבאי וחבר המועצה יניב טסה המנהל את המוסד לא ויתרו לאף אחד. הם הבהירו להורים, או פלאפון כשר, או שתקחו את בתכם למוסד אחר. עובדה שזה הצליח.

    בנוסף, שוחחתי עם מנהלי חברת "נתיב" המספקים מכשירים כשרים, והם מוכנים לבצע ניטרול של אפליקציות שאושרו בעבר, אך כיום נוכחנו לדעת שהן אשר גרמו נזקים עצומים. כך למשל אנשי עסקים חרדים שיש להם קיוסק או חנות בגדים מחוברים לכל מיני אפליקציות מכוערות, שאין להם שום צורך בכך. למה? מה התועלת בכך? איפה האחריות לנשותיהם ולילדיהם?.

    לפני 30 שנה פסק לי רבי יהודה שפירא זצ"ל להישאר בנתניה ולא לעבור לעיר חרדית. למה? ככה. הוא השמיע לאוזני כי עתידי להמשיך ולהיות כאן איש ציבור, ולדאוג לנעשה בעיר החילונית הזו שהחלה את צעדיה הראשונים בעולם התשובה. לצערי, בכל פעם שמתעוררת כאן איזושהי סערה, אני נזכר בדבריו ועושה פעולה כזו או אחרת.

    לגבי הפלאפונים, אני מתבייש, ממש מתבייש ומבקש סליחה מהציבור שהתעוררתי מאוחר. בלעתי את הלשון כשראיתי אנשים שלי, בשר מבשרי מסתובבים בשחצנות ובזילזול ציני כלפי גדולי הדור ועושים במכשירים הללו כבתוך שלהם. שתקתי. השתיקה הזו גרמה המון חורבן ובזיונות, אך לא עוד. אין לי ספק שמסתובבים במקומותינו פה ושם כמה טיפוסים ציניים עם נעלי שפיץ ובלוריות ועיניים לגלגניות שיגידו: "קובי לוי? שיישאר בפינה שלו, אנחנו בשלנו". אז שיהיה ברור, אני לא הולך לישון, אפקוד כל תלמוד תורה, וכל מנהל, וכל רב, קטן כגדול, ואבקש ממנו לקדש שם שמיים. בוא ניפגש חודש מהיום, ובעזרת השם, כי לא תמו רחמיו, נטהר את עירנו, את חצרות הקודש של נתניה, מהנחש הזה שאוכל בנו כל חלקה טובה.

    לכל בר-דעת ברור שמדובר פה בהצלת נפשות, אבל מאד נוח להטמין את הראש בחול. אז בואו נוציא את הראש מהחול ונהייה יהודים טובים, נקיי כפיים, נקיי לב, ונתחיל להישמע לדעת תורה. אגב, רעייתי אמרה לי לפני 6-7 שנים, אינני יודעת אם מה שעשית עד היום עשית לשם שמיים, אבל העובדה שהחלפת לפלאפון כשר (כשר ופרימיטיבי) היא המעשה הכי בולט במהלך החיים שלך, שמעת לדעת תורה, ופעלת כדעתם.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      חזק חזק ונתחזק, כי בנפשו וכל עצם קיומנו הדבר.

    2. 4

      כמה חבל שיש כוונות טובות ומעשים מטופשים
      לטפל בבעיות של אינטרנט שזה משהו מאוד פנימי ועמוק אצל כל אחד
      בפעולות כל כך טכניות זה פשוט מטופש ולא יועיל כלום כי אחד שקשה לו להוציא את האינטרנט ויכריחו אותו זה פשוט לא יעזור הוא ישאר עם כמיהה לזה ומהר מאוד יפול שוב
      לכן אם אתה באמת רוצה לטפל בבעיה הזו תדע שזה לא כל כך פשוט וטכני כמו שאתה עושה את זה וזה יקח ממך הרבה יותר אנרגיה ורצון ותצטרך לשנות את כיוון החשיבה שלך
      אולי אם תחפש יש אנשים שבאמת!!!! מבינים איך לטפל בזה , תנסה להתייעץ איתם
      בהצלחה.

    3. 2

      כל הכבוד

      די די די לאייפונים הטמאים

    4. 1

      הסמארטפונים נלחמים בבורות. העסקנים למיניהם נגדם כי הם פוגעים בשליטה שלהם